Verbind jij jouw expertise graag aan unieke uitdagingen in de bouw, infra en vastgoed?

Bij dat appartementencomplex kwam de stichting op een bepaald moment voor de keuze te staan: blijven we het zelf ontwikkelen of moeten we proberen het project te verkopen? Het risico bij de ontwikkeling van zo’n appartementencomplex is groot, kon en wilde de stichting dat risico zelf dragen? En zo niet, welk bod zou dan goed zijn?

Win-winsituatie

Arent van Wassenaer van de Stichting Duivenvoorde: “We hadden zelf al de eerste stap gezet om te onderzoeken of we het wilden verkopen. Daar kwam toen van de projectontwikkelaar ook een bod uit. Maar wij zijn geen experts, we hadden een adviseur nodig die ons met kennis van zaken over de te volgen strategie kon adviseren.”

“Brink Management / Advies maakte een goede analyse van het project, de risico’s, de hoogte van het bod en wat het zou moeten opleveren. Pim Bosch van Brink deed vervolgens ook de onderhandelingen. Dat leidde tot een overeenstemming met een win-winsituatie voor alle partijen.”

Partijen bij elkaar brengen

Pim Bosch: “Onze grootste uitdaging was om voor alle partijen te komen tot een acceptabele prijs, inclusief een aantal kwalitatieve verplichtingen. Het hele plan stond namelijk al. Het had de goedkeuring van welstand en de stichting. Het was dus ook belangrijk dat dit plan intact bleef, onder meer met een ondergrondse parkeergarage, zodat geparkeerde auto’s op het landgoed uit het zicht blijven.”

Beoordeeld met een 10

Dat lukte en naar grote tevredenheid van onze opdrachtgever, zo bleek later uit de evaluatie. De stichting gaf ons namelijk een 10. Arent van Wassenaer: “We zijn op voortreffelijke wijze geholpen. Met heel gedegen en deskundig advies zijn we professioneel, rustig, proactief en hands-on begeleid. Met veel begrip ook, voor onze situatie. Brink heeft dat met verve gedaan.

Nog dit jaar wordt gestart met de bouw van het appartementencomplex Het Grote Huis. Het bevat 14 luxueuze appartementen op een unieke plek om te wonen, onder meer met de mogelijkheid voor een eigen aanlegplaats om per boot aan te meren.