Woningmarkt, urgenter dan ooit

Ambities waarmaken of nachtrust verkopen

De instrumenten die wij hebben bedacht zijn onder te verdelen in:

De doelgroep centraal stellen

De verbindende factor in al deze instrumenten is dat we altijd denken vanuit de doelgroep: hoe gaan wij hem of haar helpen? Dat lukt vooral omdat we aan de voorkant veel tijd steken in het écht leren kennen van het probleem. Hoe zorgen we dat Corina in Rotterdam Zuid gaat wonen? Hoe krijgen we de koopstarter de markt op? Hoe zorgen we dat de snackbarhouder in Moerdijk gewoon lekker in Moerdijk blijft wonen maar wel rust houdt over zijn pensioen?
En in deze regelingen maken we, anders dan bij subsidies, gebruik van tijd. Als je 10 jaar de tijd hebt om een probleem op te lossen, dan kun je ook in mogelijkheden gaan denken. In plaats van het onmiddellijk financieren van problemen die ontstaan in het dieptepunt. Als je de tijd kunt nemen, kun je ook profiteren van het effect dat de markt zich na het dieptepunt weer positief ontwikkelt.

Meer weten?

Neem contact op